پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4089
-
الف
+

فصل سوم «ستایش» مخاطب را غافلگیر می‌کند

داریوش ارجمند درباره بازی در سریال «ستایش» با آی فیلم گفتگو کرد

داریوش ارجمند، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از معدود بازیگرانی است که با حضور در نقش‌های متفاوت توانسته به عنوان هنرمندی برجسته شناخته شود. ارجمند همواره با نقش‌های به یاد ماندنی‌اش در سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی، بخشی از خاطرات خوش تک‌تک ما را رقم زده است.

«امام علی(ع)»، «ناخدا خورشید»، «کشتی آنجلیکا»، «پلیس جوان» و ...تنها بخشی از کارنامه کاری درخشان وی است.

حال به بهانه پخش مجموعه تلویزیونی «ستایش» از شبکه آی‌فیلم انگلیسی به سراغ این هنرمند رفتیم و درباره این سریال با وی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه آمده است:

آقای ارجمند. این روزها شبکه آی‌فیلم انگلیسی سریال «ستایش» را به روی آنتن می‌برد. سریال «ستایش» یکی از آن سریال‌های ماندگار و نقش "حشمت فردوس" یکی از آن نقش‌هایی بود که مخاطب هیچ گاه فراموش نمی‌کند. کمی از حشمت فردوس برای ما بگویید.

خب یکی از دلایل ماندگاری نقش "حشمت فردوس" این است که این نقش بر اساس کارکتر من نوشته شده است یعنی از همان ابتدا قرار بود "حشمت فردوس" را من بازی کنم و برای من روی کاغذ پیاده شده بود. به خاطر همین است که "حشمت فردوس"  ماندگار شده است. با این که خلی از بازیگران می‌گویند براساس ویژگی های یک بازیگر نباید نقش بدهند من معتقدم گاهی اوقات باید این اتفاق بیفتد که خب نتیجه خوبی هم قطعا می‌گیرند.

"حشمت فردوس" یکی از آن نقش‌هایی است که اگر کمی بد بازی میشد، مخاطب آن را پس می‌زود. . چطور به این نقش رسیدید و توانستید شخصیت پردازی کنید؟

من با حشمت فردوس زندگی کردم و خیلی سختی کشیدم که همان شود که هم خودم می‌خواهم هم کارگردان. همه تلاشم این بود که کاراکتر را طوری طراحی کنم که هیچ جای کار بیرون نزند به همین خاطر روی تک‌تک دیالوگ‌ها و حرکاتی که او انجام می‌داد ساعت‌ها فکر کردم. . در هر حال خیلی خوشحالم که مخاطبان تا این حد با این کاراکتر ارتباط برقرار کردند و حتی بعضی از تکیه کلام‌های حشمت مانند «سلام، افتاد» باب شد که این نشان می‌دهد تا چه اندازه مردم این کارکتر را پذیرفتند.

بعد از گذشت چندین سال از پخش اولین سری از مجموعه تلویزیونی «ستایش»، "حشمت فردوس" را چطور می‌بینید؟

خیلی‌ها  این برداشت را دارند که حشمت فردوس شخصیت منفی سریال است. بلکه اینطور نیست. به نظر من حشمت فردوس کسی است که به هر نحوی تلاش می‌کند خانواده اش را حفظ کند و کسی نتواند ضربه ای به خانه و خانواده اش بزند و درواقع تمام تلاشش این است که از حریم خانواده دفاع کند و خب طبیعی است که این شخصیت نگران ازدواج فرزندش باشد. من فکر می‌کنم او هر کاری که می‌کند به نظر خودش برای بقای خانواده‌اش بهترین است. ما نباید فراموش کنیم که او گذشته تلخی را پشت سر گذاشته بود شاید اصلاً به همین خاطر تا این حد روی خانواده‌اش حساس است.

نرگس محمدی در سریال ستایش اولین تجربه کاریش بود و بیشترین بازیش در مقابل شما بود.

خب من از اینکه با بازیگران جوان همبازی شوم، ابایی ندارم اما آن چیزی که برای من همواره مهم بوده این است که در روند کار بتوانم با آن بازیگر به یک تعاملی برسم تا بتوانم در نهایت یک بازی یکدست و روانی را از خود ارائه بدهم. واقعیت این است که من اوایل وقتی متوجه شدم که این نقش را به یک بازیگر تازه‌کار سپردند کمی نگران شدم. نمی‌دانستم که این بازیگر می‌تواند از پس نقش دشواری که به او سپردند بربیاید یا خیر. اما وقتی با او مواجه شدم و دیدم که او دختر بااستعدادی است و چهره‌ای دارد که کاملاً به نقش می‌نشیند یک جورایی مطمئن شدم که او می‌تواند به کمک راهنمایی‌های سعید سلطانی به کاراکتر «ستایش» نزدیک شود که انصافاً هم می‌بینیم که او در این نقش به خوبی نشست و مخاطب به نوعی آن را پذیرفت و با آن ارتباط برقرار کرد.

طبق خبرها، تصویربرداری فصل سوم ستایش به تازگی تمام شده است. نظر شما درباره آن چیست و این که خود شما دوست داشتید «ستایش» سه فصل باشد؟

به نظر من فصل دوم سریال «ستایش» از فصل یک آن جذاب تر است و فصل سوم آن نیز مخاطب را غافلگیر می‌کند و جذابیت‌های فوق العاده ای دارد. باید منتظر ماند و قضاوت را به دست مردم سپرد.

مصاحبه کننده: هانیه خاوری

 

نظر شما
ارسال نظر